Us fem arribar el manifest del web letcatalansvote.org al que s’hi han adherit, entre altres personalitats els dos premis Nobel de la Pau, Desmond Tutu i Adolfo Pérez Esquivel.
DEIXIN VOTAR ALS CATALANS
Una gran majoria de catalans han expressat repetidament i de diverses maneres el desig d’exercir el dret democràtic a votar sobre el seu futur polític.
Aquesta exigència ferma de votar es el resultat d’una llarga sèrie de desavinences entre els governs de Catalunya i d’Espanya sobre el grau d’autonomia cultural, política i financera de què haurien de gaudir els catalans, malgrat els diversos intents que hi ha hagut d’arribar a una solució acceptable.
Tal i com mostren els precedents quebequès i escocès, la millor forma de resoldre les disputes internes legítimes és emprar les eines de la democràcia. Evitar que els catalans votin sembla contradir els principis que inspiren les societat democràtiques.
Així doncs, fem una crida al govern espanyol i a les seves institucions, així com als seus homònims catalans, a treballar conjuntament perquè la ciutadania de Catalunya pugui votar sobre el seu futur polític i que es negociï de bona fe en base al resultat.
- Desmond Tutu, Arquebisbe i Premi Nobel de la Pau.
- Adolfo Pérez Esquivel, escultor i Premi Nobel de la Pau.
- Ken Loach, director de cinema.
- Saskia Sassen, sociòloga, Premi Príncep d’Astúries 2013 i professora a la London School of Economics i la Universitat de Chicago.
- Richard Sennett, sociòleg i professor a la London School of Economics i a la Universitat de Nova York.
- Harold Bloom, crític literari i professor a la Universitat de Yale.
- António Lobo Antunes, escriptor.
- Bill Shipsey, fundador d’Art of Amesty Internacional.
- Paul Preston, historiador, hispanista i professor a la London School of Economics.
- Ambler Moss, politòleg, diplomàtic nord-americà i ex Vice-cònsol dels EUA a Barcelona.
Si voleu llegir més, us deixem els següents enllaços relacionats
Consulta.- Desmond Tutu i Pérez Esquivel, signants d’un manifest que demana deixar votar Aldia.cat
Desmond Tutu, Ken Loach o Pérez Esquivel, amb el 9-N NacioDigital.cat
Deu personalitats internacionals demanen que es deixi votar als catalans Vilaweb.cat
La lliçó de Desmond Tutu sobre el procés d’independència de Catalunya Vilaweb.cat
Desmond Tutu: “Teniu dret a ser qui sou sense cap límit” Ara.cat
You must be logged in to post a comment.