Com ja sabeu d’anteriors conteses electorals, d’acord amb la llei electoral, l’ANC no pot demanar el vot per a cap candidatura. En conseqüència i per evitar sancions, els criteris d’actuació seran els següents:
- Des de l’ANC no demanarem el vot per a cap candidatura.
- L’ANC no organitzarà cap acte durant la campanya electoral amb candidatures o candidats.
- Cap representant de l’ANC no intervindrà en actes electorals organitzats per les candidatures.
- En conseqüència, l’ANC no formarà part del comitè de campanya de cap candidatura.
Tots els socis i simpatitzants de l’ANC tenim plena llibertat de participar a títol individual a la campanya electoral per donar suport a la candidatura que cada persona consideri oportuna.
Això no obstant, l’ANC insta a la unitat d’acció de les formacions favorables al procés constituent de la República catalana que es presentin a les eleccions espanyoles del proper 20 de desembre.
Entenem que aquesta unitat d’acció, per part dels diputats i diputades i senadors i senadores que siguin elegits al Congrés i al Senat a Madrid, s’ha de centrar en la funció d’altaveus de la voluntat del poble català expressada el 27 de setembre, per defensar el posicionament del Parlament i del Govern de Catalunya i per donar suport als successius passos que legítimament s’emprenguin des de Catalunya, tant per impulsar el procés d’independència, com per la regeneració democràtica i la justícia social que són implícites al procés català.
Aconseguir una representació independentista sòlida al Congrés i al Senat que doni suport als posicionaments del Parlament de Catalunya i defensi els interessos de Catalunya al llarg del procés de separació com a nació, és positiu per reforçar el procés de sobirania fins a formalitzar-la finalment. Per tant, recomanem la participació dels ciutadans catalans el 20D per assolir un progrés major de les forces independentistes.
Assemblea Nacional Catalana
You must be logged in to post a comment.